Jak uniknąć narastania starych długów handlowych?

Zespół ds. należności musi mieć zorganizowane procesy, aby zidentyfikować wszelkie problemy na wczesnym etapie. Jeśli firma przestaje odpowiadać na e-maile i dzwoni lub nie dotrzyma terminu, należy natychmiast eskalować ten problem.

Niezbędne jest wysyłanie natychmiastowych faktur i regularne komunikowanie się z klientami od pierwszego dnia. Jasne określenie warunków kredytu w umowach o świadczenie usług może znacznie przyczynić się do rozwiązania wszelkich przyszłych problemów.

Rozsądne jest również przeprowadzenie należytej staranności wobec nowych klientów przed zaoferowaniem im linii kredytowej. Przeprowadzenie dokładnych kontroli kredytowych i stworzenie polityki kredytowej dla firmy to dwa procesy, które należy zintegrować z systemami i procesami płatniczymi.

W niektórych przypadkach mógł wystąpić błąd administracyjny, który może powodować opóźnienia i zakłopotanie. Dlatego faktury powinny być wyszczególnione i sprawdzone przed wysłaniem ich do klientów. Gdy klienci nie płacą, wysyłaj cotygodniowe przypomnienia. W większości przypadków im dłużej pozostawiasz dług, tym trudniej będzie go odzyskać. Jeśli nadal nie masz szczęścia w windykacji, warto porozmawiać z ekspertami w tych sprawach i ewentualnie skorzystać z ich usług. Najlepiej jest wybrać taką firmę windykacyjną, w której pracują prawnicy, gdyż w razie konieczności, będę oni mogli reprezentować Twoją sprawę przed sądem.

Previous post Dystans społeczny – odporność na kryzys w relacjach towarzyskich
Next post Nie powinieneś cierpieć z powodu trądziku